Behöver jag jour-support om jag har en serverhosting-tjänst (dedikerad server mfl)?


Det är självklart inte obligatoriskt att beställa till något av våra IT-supportavtal så att er organisation får möjlighet att beställa jour-uppdrag (dvs arbete som utförs utanför våra ordinarie öppettider och ofta med lite högre prioritet).

Det är däremot praktiskt att teckna något av våra IT-supportavtal med möjlighet att köpa till jour-uppdrag. Att få snabb hjälp i en kritisk situation är mycket värt och även med vår ordinarie prislista kostar ett konsultuppdrag förhållandevis väldigt lite. Dessutom erhåller ni rabatt med våra IT-supportavtal så ni får dessutom ett något rabatterat pris när ni beställer hjälp, både under och utanför våra ordinarie öppettider.

 

Med jour menas att jobbet utförs när vi i övrigt har stängt, det är någon eller några personer ur vår personal som ständigt har jour och finns tillgänglig för våra kunder. Detta innebär naturligtvis ganska rejält mycket ökade kostnader för oss, särskilt i semestertider. Därför är det alltid en god idé att vara ute i god tid. Ett arbete som ska utföras som ett jouruppdrag kan planeras in i förväg, vi bokar gärna in en tid och reserverar därmed en tidsrymd åt er så att ni i er tur kan vara säkra på att tex ett planerat arbete som ska/kan medföra driftstörningar för tex användare i era IT-system utförs exakt under det tidspann som ni i er tur kan informera era användare om.

 

Genom att vara ute i god tid kanske ni dessutom kan undvika att behöva beställa alla delar av uppdraget som ett jour-arbete utan delar av jobbet kanske kan utföras under våra ordinarie öppettider.

 

Du beställer enklast ett jourupprag via telefon eller e-post hos oss. Du ringer samma telefonnumemer när vi har öppet som när vi har stängt, ringer du när vi har stängt så hamnar du i en särskild meny där du kan knappa dig fram till vår jour. Du får då uppläst information om att du bland anant måste ha ditt kundnummer tillgängligt och att jouruppdraget kommer att debiteras ert kundnummer. Väljer du att avbryta samtalet innan du kopplas fram så debiteras ni ej, däremot om du väljer att stanna och kopplas fram så kommer ni alltid att debiteras enligt vår jourtaxa. Det är således exempelvis ej möjligt att ringa vår jour, kopplas fram och be oss att inte debitera eller liknande utan alla samtal till vår jour debiteras enligt jourtaxan. Vill ni inte bli debiterade för ett jouruppdrag utan vill ha en annan lägre taxa så väljer ni att kontakta vår ordinarie support som i vanliga fall har öppet under helgfria varddagar.

 

Ibland kan det vara extra hög arbetsbelastning, tex i samband med högtider, semestertider, helgdagar mm. Typiskt har alla våra kunder extra mycket att göra inför jul och inför sommarsemestrar. För dig som har tid att vara kostnads-smart är det en god idé att vara ute i god tid i förväg, om möjligt även när det gäller jourärenden, har ni otur är det möjligt att vi redan jobbar på för fullt med en annan kund när ni ringer in och behöver extra snabb hjälp, om möjligt tar vi in extra personal men det kan alltså finnas en liten risk att det blir väntetider även för panikartade jouruppdrag. Går det inte att vara ute i god tid och i förväg planera in jobbet så gör vi självklart vårt bästa för att lösa allt så snabbt som möjligt och i regel är det aldrig några större problem att få allt klart snabbt och effektivt även under tex nyårsaftnar och liknande.

 

Extra snabb support? Vi erbjuder även VIP-support & Jour och/eller ett SLA med extra hög prioritet, snabb inställelsetid och snabb åtgärdstid det kan vara värt att ta ställning till om detta är någonting som er organisation behöver idag eller iframtiden innan en paniksituation inträffar för ert företag. Sköter vi exempelvis IT-driften för era affärskritiska system där ett olägligt avbrott snabbt kan få allvarliga konsekvenser för era användare så rekommenderar vi alltid att man beställer till ett supportavtal i förväg. Visst, det går att beställa ett jour-uppdrag med "best effort" när själva problemet redan har inträffat men det går exempelvis inte att beställa VIP-support med ett högt SLA dygnet runt, vi kan ta emot en expressorder men behöver en säljare hos oss räkna på er förfrågan och återkomma med en offert så riskerar ni att denna tidsutdräkt ställer till problem för användarna i det krånglande systemet. Likaså att beställa via vår websida går självklart bra, även för tex VIP-supportavtal men troligtvis kommer vår kundtjänst att hantera beställningen tidigast nästkommande helgfria vardag - behöver ni snabb support och har missat att beställa avtalet är ni således hänvisade till att beställa ett jour-uppdrag. Kanske i kombination med en expressorder. Självklart gör vi vårt bästa för att lösa ert eller era kunders problem så snabbt som möjligt och vi är stolta över att länge jobbat med snabba puckar, ad-hoc-lösningar och skräddarsydda lösningar som ofta kan rullas ut med unikt korta leveranstider men vi vill belysa att det är viktigt att er organisation tar ställning till hur ni vill arbeta med de typer av problem och problemlösning för frågor som troligtvis kan komma att inträffa.

 

För att få prisuppgift på support (även jour-support) och en skräddarsydd offert för ert företag, vänligen kontakta vår kundservice.

Taggar: jour, support
Senast uppdaterad:
2014-01-14 09:42
Av: :
compartment AB
Ny version:
1.0
Resultat av röstning:0 (0 röster)

Du kan inte kommentera den här frågan

Chuck Norris has counted to infinity. Twice.

Inlägg i den här kategorin

Taggar


bannerbyte.eu